Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №51 "Горобинка" Рівненської міської ради

Особливості обдарованих дітей

    

Обдарована дитина - рідкісне явище. Але такі діти є, і вони заявляють про себе вже у дошкільному віці. Раннім проявом обдарованості є швидке оволодіння малюком мовою і великий обсяг словникового запасу.

Вражає надзвичайна і невгамовна пізнавальна активність обдарованих дітей, дослідницький інтерес, постійна вимога до дорослих давати їм відповіді на чисельні чому?, для чого?, як?, здатність простежувати причинно-наслідкові зв’язки, відмінна пам’ять, потяг до самостійності і творчості, підвищена концентрація уваги. Цікаво, що вже в 3 роки такі діти можуть одночасно стежити за двома або декількома об’єктами. В 3-4 роки вони вже читають, рахують, багато чим захоплюються, цікавляться географічними картами тощо.

      Обдаровані діти здібні до абстрактного мислення і мають виключну здатність виносити свої самостійні судження, вони надзвичайно кмітливі, а їх інтереси виходять далеко за межі того, що цікавить їх ровесників. Найчастіше вони тяжіють до спілкування з батьками або з більш інтелектуально розвинутими ровесниками чи зі старшими за віком дітьми.

      Отже, характерними особливостями обдарованих дітей є висока пізнавальна активність і розвинутий інтелект, що виходить за межі вікових особливостей; багата фантазія, творчість, винахідливість, емоційна безпосередність, розвинуте почуття гумору, гостра реакція на несправедливість; їм властивий високий енергетичний рівень, чітка моторна координація, фізична стабільність.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ

·         підтримуйте інтереси, творчість, оригінальність дитини — ніколи не лайте її за те, що вона робить щось не так;

·         поважайте право дитини на власний вибір заняття, ігор, на власну думку. Пам’ятайте: ви повинні пристосовуватися до дитини, а не вона до вас;

·         допоможіть впоратися із проблемами у спілкуванні з однолітками й дорослими;

·         не захоплюйтеся надміру змагальними методами, тоді ваша дитина буде завжди переможцем, а інші діти можуть її зненавидіти;

·         не говоріть про обдарованість дитини в її присутності;

·         не вимагайте, щоб вона завжди була найкращою.