Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №51 "Горобинка" Рівненської міської ради

Перебіг адаптаційного періоду дітей раннього віку 2018-2019 навчальний рік

 

(Вересень – жовтень гр.№1, 2,10, 11)

Мета: вивчити процес адаптації «дітей-новачків» до умов закладу освіти.

Завдання:

1.            Виявлення потенційної «групи-ризику», тобто дітей, в яких процес адаптації важкий.

2.            Визначення форми перебігу адаптації

3.            Допомогти дітям адаптуватися до нових умов, пов’язаних зі зміною оточення і внутрішніми змінами.

4.            Практична допомога батькам і вихователям в період адаптації.

Методи та форми:

Спостереження за дітьми в період адаптації. Бесіди з батьками і вихователями в групі. Проведення батьківських зборів. Проведення просвітницьких бесід і консультацій з батьками та вихователями групи.

Робота, спрямована на оптимізацію адаптації дитини до умов закладу освіти.

Щоб уникнути ускладнень і забезпечити оптимальне проходження адаптації, слід забезпечити поступове входження дитини в дитячий колектив.

Підготовчий етап

1.            Знайомство батьків з вихователями групи під час запису дитини до ЗДО.

2.            Батьківські збори: «Соціальна адаптація дітей раннього віку до умов ЗДО». 3.            Попереднє знайомство з дітьми, відвідування групи батьками разом з дітьми впродовж декількох днів.

Етап спостережень

1.            Поетапний прийом дітей у групу, постійне збільшення часу перебування дітей у групі, знаходження мами в групі (за необхідності), спостереження за поведінкою дітей в різні режимні моменти.

2.            Консультаційно-просвітницька робота з батьками: «Особливості адаптації дітей раннього віку до умов ЗДО», «Ранній вік – найсприятливіший час для формування психіки дитини», рекомендації в адаптаційний період батькам дітей раннього віку.

3.            Консультаційно-просвітницька робота з вихователями групи: «Психолого – педагогічна допомога родині в період адаптації дитини до умов закладу освіти», «Використання ефективних методів і прийомів роботи у період адаптації дітей раннього віку», рекомендації вихователям « Як налагодити контакт з дитиною при першій зустрічі?»

Висновок:

Отже, протягом вересня-жовтня з новоприбулими дітьми проводилась індивідуальна та групова  розвивальна робота з метою полегшення процесу адаптаційного періоду та поступового входження дитини до дитячого колективу.

Під час роботи з дітьми зверталася увага на емоційний стан, сон, розвиток комунікативних, ігрових навичок та навичок самообслуговування.

Аналізуючи спостереження в період адаптаційного процесу та підсумовуючи проведену роботу, можна зробити певні висновки: процес адаптації проходить значно легше в тих дітей, котрі мають добре сформовані певні навички предметно-ігрової діяльності, навички самообслуговування, комунікативні навички середнього рівня, а також отримують від батьків позитивні настанови на відвідування дитячого садка і, безумовно, допомагає сталий виховний вплив сім’ї. Це - 41% дітей.

Діти, в яких не сформовані відповідно до віку комунікативні, ігрові навички , навички самообслуговування, які мають проблеми з частими захворюваннями, адаптуються значно важче та болісніше. Після перерви у відвідуванні дитячого садка у малюка починається повторна реакція на нові умови, що вимагає значного напруження всіх сил організму. Ці діти відчувають емоційний дискомфорт, безпорадність, тривогу. Це – 37% дітей.

Проте 22% дітей майже не відвідують дошкільний заклад, що свідчить про не адаптованість до дошкільного закладу.