Дошкільний навчальний заклад №51 "Горобинка" Рівненської міської ради

Мотиваційна готовність дитини до навчання в школі

Іноді доводиться спостерігати, як майбутні першокласники успішно відповідають на всі запитання під час тестування на рівень готовності до шкільного навчання, блискуче виконують усі завдання, а коли запитуєш: "Чи хочеш ти навчатися у школі?", відверто відповідають: "Ні". Можливо, у гонці за "інтелектуальним розвитком дитини " дорослі не надають особливого значення розвитку мотиваційної сфери особистості?

 

Що таке мотиваційна готовність дитини?

Під мотиваційною готовністю розуміють бажання дитини вчитися, ставлення до школи і навчання як до серйозної діяльності. Дитина приходить у школу з певною мотивацією (навчальна, соціальна, ігрова). Що являє собою її структура в цьому віці? В ній вирізняються пізнавальні й соціальні мотиви. Пізнавальні мотиви пов’язані із самим змістом і процесом навчання. Соціальні мотиви породжуються різноманітними соціальними взаєминами дитини з іншими людьми. Це прагнення до схвалення, до підтримки дорослих, до завоювання авторитету серед однолітків, бажання зайняти «позицію школяра». Ігрові мотиви, свідчать про те, що в дитини не розвинене бажання вчитися і в школу він хоче йти, щоб зустрітися з друзями, погратися, тому й до вчителя та до її вимог йому не обов’язково ставитися серйозно. Прагнення дитини до школи тільки заради зовнішніх атрибутів (портфель, пенал, шкільна форма тощо), свідчить про неготовність дитини до навчання.

Підготовка дитини до школи (рекомендації для батьків)

1. Частіше розмовляйте у присутності дитини про школу, шкільне життя. Спрямовуйте дитину на серйозне ставлення до навчання.

2. Не приховуйте труднощів, які чекають малюка у школі, але формуйте у нього впевненість у їх подоланні.

3. Частіше звертайте увагу дитини на її зовнішній вигляд, хороші вчинки школярів.
4. Навчіть сина чи дочку найпростіших навичок самообслуговування (вмиватися, чистити зуби, одягатися, доглядати одяг, акуратно їсти).

5. Привчіть дитину лягати спати та вставати у певний час (лягати спати не пізніше дев’ятій годині вечора, вставати о сьомій годині ранку).

6. Заохочуйте малюка до малювання кольоровими олівцями, письма ручкою (написання паличок, кружечків, квадратиків).

7. Прищеплюйте дитині дбайливе ставлення до книжок, олівців, зошитів, фломастерів. Навчіть їх правильно гортати сторінки.

8. Не стримуйте інтерес до навчання, заохочуйте малюка до набуття знань, обміну враженнями від почутого, побаченого.

9. У будь – якій конфліктній ситуації не принижуйте гідності дитини, прагніть заохотити її до самовдосконалення.

 

10. Завжди прагніть підтримувати вихователя, вчителя, не критикуйте його в присутності дитини.