Дошкільний навчальний заклад №51 "Горобинка" Рівненської міської ради

Вивчення адаптації дітей раннього віку до нових умов Групи № 1, 2, 10, 11(вересень - жовтень)

Мета: вивчити процес адаптації до умов дошкільного закладу.

 

Завдання:

  1. Виявлення потенційної «групи-ризику», тобто дітей, в яких процес адаптації важкий.
  2. Визначення форми перебігу адаптації
  3. Допомогти дітям адаптуватися до нових умов, пов’язаних зі зміною оточення і внутрішніми змінами.
  4. Практична допомога батькам і вихователям в період адаптації.

Отже, протягом вересня-жовтня з дітьми проводилась індивідуальна та групова  розвивальна робота з метою полегшення процесу адаптаційного періоду та поступового входження дитини до дитячого колективу.

Під час роботи з дітьми зверталася увага на емоційний стан, сон, розвиток комунікативних, ігрових навичок та навичок самообслуговування.

Аналізуючи спостереження в період адаптаційного процесу та підсумовуючи проведену роботу, можна зробити певні висновки: процес адаптації проходить значно легше в тих дітей, котрі мають добре сформовані певні навички предметно-ігрової діяльності, навички самообслуговування, комунікативні навички середнього рівня, а також отримують від батьків позитивні настанови на відвідування дитячого садка і, безумовно, допомагає сталий виховний вплив сім’ї. Це - 56% дітей.

Діти, в яких не сформовані відповідно до віку комунікативні, ігрові навички , навички самообслуговування, які мають проблеми з частими захворюваннями, адаптуються значно важче та болісніше. Після перерви у відвідуванні дитячого садка у малюка починається повторна реакція на нові умови, що вимагає значного напруження всіх сил організму. Ці діти відчувають емоційний дискомфорт, безпорадність, тривогу. Це – 34% дітей.

Проте 10% дітей майже не відвідують дошкільний заклад, що свідчить про не адаптованість до дошкільного закладу.

Отже, на кінець  проведеної роботи можемо підсумувати :

  • 56% дітей мають легку форму адаптації;
  • 34% дітей мають середню форму адаптації;
  • 10% дітей мають важку форму адаптації.

Рекомендації:

  • Навчайте дитину вдома всім необхідним навичкам самообслуговування: вмиватися, витирати руки; одягатися і роздягатися; самостійно їсти, користуючись під час їжі ложкою; проситися на горщик.
  • Приведіть домашній режим у відповідність з режимом групи дитячого садка.
  • Необхідно сформувати у дитини позитивну установку, бажання йти в дитячий сад. Малюкові потрібна емоційна підтримка з боку батьків: частіше говорите, дитині, що Ви його любите, обіймайте, беріть на руки.
  • Дуже важливо вранці створювати атмосферу гарного настрою, це зумовлює успіх протягом дня перебування в дитячому садочку: будіть дитину лагідним словом, м’яким дотиком руки до чола.
  • Необхідно розширювати коло близьких людей, які приводять дитину в дитячий садок: не лише мама, але й тато, сестра, дідусь, — це значно полегшить ранкове прощання.
  • Надавайте значну увагу розвитку мовлення, адже дитина зможе висловити власні бажання, повідомити про свої потреби за допомогою хоча б одного-двох слів або відповідати на запитання простим «так» чи «ні».