Дошкільний навчальний заклад №51 "Горобинка" Рівненської міської ради

АРТ-ТЕРАПІЯ

Арт-терапія – лікування мистецтвом. Відносно новий метод психотерапії, який досить широко використовується і в роботі з дошкільниками.

Запропонуйте вихованцям виразити свої емоції, почуття, проблеми за допомогою ліплення, малювання. Можна залучати й інші види мистецтва, театральні вистави, літературну творчість. Перевага цього методу – відносна простота в застосуванні, багатство матеріалів, можливість поєднувати його з будь-якими іншими психотерапевтичними методами, серед яких: музикотерапія, танцювальна терапія, драма терапія, казкотерапія, кольоротерапія, пісочна терапія. Усі види мистецтва мають оздоровчий вплив на здоров’я дітей. Так, усім дітям необхідне щодня малювання, особливо з елементами фантазування. Дуже важливим є читання як пасивний варіант арт-терапії та придумування різних казок та оповідок.

ПЕРЕВАГИ АРТ ТЕРАПІЇ

1.      Арт-терапія не має обмежень у використанні, оскільки не вимагає наявності особливих здібностей до образотворчої діяльності чи художніх навичок, тож підходить кожному.

2.      Як засіб невербального спілкування вона особливо цінна для тих, кому важко передати свої переживання словами.

3.      Арт-терапія як засіб вільного самовираження та самопізнання передбачає атмосферу довіри, високої толерантності. Уваги до внутрішнього світу людини.

4.      Дає значний позитивний емоційний заряд, формує активну життєву позицію, впевненість у своїх силах.

ПІСОЧНА ТЕРАПІЯ

Пісок і вода – найулюбленіші матеріали для ігор і занять дітей. Пісок «поглинає» негативну енергію, «очищає» енергетику людини, стабілізує її емоційний стан. Роботу з піском доцільно починати з ігор на розвиток тактильно-кінестичної чутливості та дрібної моторики рук. Тактильно-кінестичні відчуття – це відчуття, які ми отримуємо через рецептори на шкірі. Вони тісно пов’язані з розумовими операціями, з їх допомогою ми пізнаємо світ.

Можна запропонувати дошкільнятам:

Ø  «походити» долоньками по піску, залишаючи свої сліди;

Ø  Виконати долоньками і ребром долонь зигзагоподібні та колові рухи;

Ø  Складеними пальцями зобразити на піску сліди загадкових, казкових птахів, тварин;

 

Ø  Створити відбитками долонь, кулачків різноманітні малюнки ( квіти, дерева, травичка …).