Дошкільний навчальний заклад №51 "Горобинка" Рівненської міської ради

 Інструктор  з  фізичного  виховання

Манзюк  Світлана  Володимирівна

Освіта: базова  вища

Кваліфікаційна  категорія: «спеціаліст»

Педагогічний  стаж: 30 років

Працює  в  ДНЗ  з:

Девіз: Здорова  дитина – скарб  родини. 

Пріоритетний  напрямок  роботи:

«Впровадження  здоров’язбережувальних  технологій  в  освітньому  процесі»

 

Формування    ціннісного   ставлення  дітей  до  здоров’я – одне  із  важливих  завдань, поставлених  Базовою  програмою  перед  дошкільною  освітою. Воно  нове  для  педагогів, тому  що  ми  маємо  дбати  не  лише  про  зовнішній  оздоровчий  вплив, а  й  навчити  дитину  розуміти  свій  організм  і  свідомо  сприяти  його  функціонуванню. Здоров’язбережувальна  та  здоров’яформувальна  спрямованість  освітнього  процесу – важлива  вимога  Базової  програми  і  самого  сучасного  життя  з  його  згубним  впливом  на  організм  людини.

В  щоденному  житті  дитини  ми  використовуємо  різноманітні  оздоровчі  технології. Більшість  з  них  прості  у  застосуванні, викликають  велику  емоційну  насолоду, а  головне – мають  ефективний  комплексний  вплив  на  процес  формування  здоров’я  дітей.

Серед  інноваційних  оздоровчих  технологій  у  нашому  ДНЗ  ми  виокремили  фітболгімнастику, вправи  на  тренажерах, ритмічну, художню  гімнастику, пальчикову  гімнастику (вправи, ігри, картинки), дихальну  та  звукову  гімнастику, гімнастику  для  м’язів  очей, імунну  гімнастику, психогімнастику. Оздоровчі  технології, що  використовуються  з  профілактично-лікувальною  метою  такі: фітотерапія, аромотерапія.

Здоров’ятворчі  та  здоров’язбережувальні  технології  ми  використовуємо  у  різних  організаційних  формах  роботи, у  повсякденні, інтегруючи  їх  у  різні  види  діяльності  дітей.

Критеріями  формування  позитивної  мотивації  на  здоровий  спосіб  життя  у  дітей  є:

Øна  рівні  фізичного  здоров’я: прагнення  фізичної  досконалості, ставлення  до  власного  здоров’я  як  до  найвищої  цінності, фізична  розвиненість, загартованість  організму, дотримання  раціонального  режиму  дня, виконання  вимог  особистої  гігієни, правильне  харчування;

Ø на  рівні  психічного  здоров’я  (психологічного  комфорту): відповідність  пізнавальної  діяльності  календарному  віку, розвиненість  довільних  психічних  процесів, наявність  саморегуляції;

Øна  рівні   духовного  здоров’я: узгодженість  загальнолюдських  та  національних  морально-духовних  цінностей, почуття  прекрасного  в  житті, у  природі, мистецтві;

Øна  рівні  соціального  здоров’я: сформована  відповідальність  за  наслідки  нездорового  способу  життя, доброзичливість  у  ставленні  до  людини.

Отже, одне  з  головних  завдань нашого  ДНЗ – формування  здорового  способу  життя: системи  ціннісних  орієнтацій, внутрішніх  сполук  до  збереження, відновлення  і  зміцнення  здоров’я.